til forsiden

Politik for sociale medier

June 3rd, 2009 af Søren Madsen

En organisation bør have en politik for brugen af sociale medier. Det er ikke nok bare at sige at nu skal vi ud på det sociale net. Der skal afstikkes retningslinier og strategien skal være på plads. Det er vigtig, at alle i organisationen forstår, hvorfor det nu lige er, at vi engagerer os via sociale medier.

Det har været et tema hos Mashable:

De spørger: Should Your Company Have a Social Media Policy?

og svaret til om man skal have en politik: 10 Must-Haves for Your Social Media Policy

Her opstiller forfatteren 10 kriterier, der alle uddybes og har eksemplar:

1. Introduce the purpose of social media
2. Be responsible for what you write
3. Be authentic
4. Consider your audience
5. Exercise good judgment
6. Understand the concept of community
7. Respect copyrights and fair use
8. Remember to protect confidential & proprietary info
9. Bring value
10. Productivity matters

One Response to “Politik for sociale medier”

  1. Andreas Johannsen Says:

    Det er gode og rigtige retningslinier fra Mashable. De er bare *meget* overordnede og har brug for kontekst og konkretisering. Hvad betyder det for eksempel at være autentisk? Der er meget stor forskel på dette for en embedsmand i en kassisk bureaukrat-rolle, en marketingmedarbejder eller en forsker. Og hvilken værdi kan man bibringe?

    Vi er enige i, at man bør have en politik for sociale medier – hvad er CBS’?

Chat line is open
Name
Cancel
Make sure that you can see yourself.
Click "Allow" if prompted.
Tip: Wear headphones for better audio
Cancel
You're on the air!
Video chat is open in another browser window or tab.
Video Chat Hidden
You were disconnected. Please check your internet connection and refresh to join.