til forsiden

Kerneværdier der rykker

July 24th, 2009 af Søren Madsen

De har fat i noget hos Zappos. De er netop er blevet opkøbet af Amazon, så det er blandt andet kontanter:-)

Men spørgsmålet på bloggen Customer Experience Matters er: Will Amazon.com Kill Zappos’ Core Values?

Zappos er åbenbart kendt for at yde en god, åben og kundevenlig service. Det frygter forfatteren for. Virksomheden har opstillet 10 kerneværdier, som virksomheden bliver drevet efter og har mantraet “powered by service”.

1. Deliver WOW Through Service
2. Embrace and Drive Change
3. Create Fun and A Little Weirdness
4. Be Adventurous, Creative, and Open-Minded
5. Pursue Growth and Learning
6. Build Open and Honest Relationships With Communication
7. Build a Positive Team and Family Spirit
8. Do More With Less
9. Be Passionate and Determined
10. Be Humble

På hjemmsiden har de en uddybning af deres core values, så klik på hver enkelt for mere: Zappos Core Values

Det er jo core values, som det er svært ikke at være enige i. Men hvordan sikrer man sig så, at de bliver fulgt i organisationen? At have som mål at værebrugercentreret, serviceorienteret, kreativ og innovativ er ikke et problem. Problemet er at blive/være det. Hvad gør man?

Mere information: Mashable giver mere baggrund Here’s Why Amazon Bought Zappos og The New Social Engagement: A Visit to Zappos

Comments are closed.

Chat line is open
Name
Cancel
Make sure that you can see yourself.
Click "Allow" if prompted.
Tip: Wear headphones for better audio
Cancel
You're on the air!
Video chat is open in another browser window or tab.
Video Chat Hidden
You were disconnected. Please check your internet connection and refresh to join.